Prohlížeč - Tipy a triky [window][náhled][close]
[window][viewer][close]
[obrázek] [obrázek]

 
[kalendář]


Je Den větru,
13. Rahja (jaro) roku
53 Hala,

hodina a minuta .
--- Navigace ---


--- Menu ---

 
[Tipy a triky]

Tipy a triky

Přiznejme si to, každý občas potřebujeme poradit. Kompletní průvodce hrou zde sice nenaleznete, ale věci, které je dobré znát před velkolepou výpravou, určitě ano.

JAK VLASTNĚ ZAČÍT

Máte postavy, vylezli jste z chrámu, a co teď? Pár dobrých rad pro začátek:

1. Spaní venku

Pokud si myslíte, že někdy budete potřebovat přespávat pod širým nebem (ujišťujeme vás, že k tomu občas dojde), neprodávejte tu podivnou hnědou roličku, kterou jste dostali "od maminky", to je totiž deka a spaní na holé zemi by se vám mohlo ošklivě vymstít (možností je dost - více informací zde). Anebo je prodejte a nakupte všem spacáky.

2. Jídlo a voda

Balíčky s jídlem, pokud je dlouho nespotřebujete, se můžou i zkazit. Pomůže kouzlo Abveneum, pokud nechcete plýtvat manou, prostě je vyhoďte. Poslat někoho na lov můžete každý večer, když se utáboříte. Jinou možností je chytání ryb - k tomu potřebujete koupit rybářský háček, k sehnání je u vetešníka za pouhý haléř.
Na vodu potřebujete měchy a někoho, kdo pro vás najde její zdroj. Nejlepší jsou lovci, elfové a druidi. Když měch např. utopíte v bažině, nezapomeňte při nejbližší příležitosti koupit nový! Postavička totiž bude skomírat žízní a musíte jí pokaždé dát napít od někoho jiného, protože automaticky k tomu nedojde.

3. Nákupy

Obvykle ze začátku máte možnost slušně nakoupit vybavení, ale peněz málo. Prodejte všechny ty nože a dýky, protože jsou na nic a stejně s nimi postavy neumí moc zacházet. Podle hodnot bojových dovedností vyberte každému nějakou vhodnou zbraň a ještě něco náhradního, nikdy nevíte, kdy se to může zlomit. Pořádně se zásobte šípy a šipkami, 20 je málo.
Opatrně pořizujte zbroje - pro mága prošívané brnění, lepší si zatím dovolit nemůže. Je lepší koupit něco lehčího, aby se v tom dalo vůbec pohybovat - nenechte se zlákat nablýskaným plátovým brněním a svou vidinou slavného válečníka v třpytivé zbroji. Praktičnost nade vše. Hodí se i pláště, přece jen je lepší mít na sobě něco teplejšího, vždyť jsme na chladném severu. Taktéž se hodí lepší boty (holínky), psací náčiní a kniha. Celkem užitečné je alespoň jedno lano. Vykašlete se na pochodně, lucerny a podobné nesmysly, rozsvítit si můžete kouzlem Fiat lux. Léčivé lektvary a bylinky raději nekupujte, stojí dost peněz. Obvykle není třeba kupovat balené jídlo - pokud máte lovce nebo elfa, hlady trpět nebudete.

MĚSTA A VESNICE

Když už občas na nějaké to město narazíte, jste určitě rádi, že vidíte civilizaci. I když je to osada uprostřed lesů, kde šavlozubí tygři dávají dobrou noc. Níže popsané budovy samozřejmě nemusíte najít všude. A co se tam všechno dá dělat?

1. Informace

Téměř s kýmkoliv si můžete promluvit - s prodavačem v obchodě, s kovářem, s trhovkyní. Ale nejvíc se toho dozvíte v hospodě, resp. taverně, kde vám i někdo může zaplatit pár piv. A proto to v tomhle směru nepřehánějte, protože takový nástrah civilizace neznalý druid by mohl mít poněkud rušnější noc. Můžete se třeba dozvědět, kdy je kde trh, kde mají nejlepší pivo, který obchodník je pěkný zloděj a kterému kováři svěřit své zbraně k opravě. Nebo jen drby.

2. Prodejce zbraní

Buď na tržišti, nebo v samotném obchodě si můžete nějaké ty zbraně za těžký peníz koupit. Pokud je osada opravdu odlehlá, může mít na skladě i jen pět druhů zboží - ale šípy a šipky se dají sehnat skoro všude. Někdy je můžete koupit přímo od výrobce. Většinou u prodejce zbraní dostanete i brnění, ale ne vždycky.

3. Zbrojíř

Nemá jen brnění, ale i boty, pláště a další oblečení a je to vlastně jediný dostupný obchod s konfekcí.

4. Vetešník

Obchodníci, hokynáři, prostě prodejci všech těch věcí, co nejsou zbraně nebo bylinky. Třeba měchy na vodu, balená jídla, provazy, brousky na zbraně, lucerny, zlaté šperky, drahokamy, sošky, jsou ochotní koupit téměř cokoliv, co jen na svých cestách někde "najdete".

5. Bylinkář

Můžete tu prodat i nakoupit byliny a jedy, co jste našli nebo ukořistili. Na skladě jsou i léčivé a kouzelné lektvary nebo všelijaké magické prášky z kdovíčeho. Ceny se velice různí.

6. Léčitel

Zbaví vás jakékoli nemoci, ovšem za patřičnou částku. Léčí i poranění, otravy a ti opravdu dobří zvládnou i odčarovat zkamenění.

7. Hostinec

Možnost najíst se, vyspat a třeba si na pár dní odpočinout. Spát můžete ve třech cenových kategoriích: v noclehárně s ostatními hosty, v samostatném pokoji nebo v apartmá. Ceny jsou různé, ale vždycky platí, že v apartmá se rozhodně lépe vyspíte a zregenerujete.

8. Hospoda

Nejen informace, ale i možnost vydělat si peníze falešnou hrou, okrádáním, tancem, akrobatickými kousky nebo hraním na nástroj. Prohlédněte hodnoty talentů a až pak vyberte postavu, abyste se nesetkali jen s výsměchem.

9. Přístav

Samozřejmě jen pokud město leží u moře. Cestování lodí nemusí být zase tak drahé a je to pohodlný způsob, jak se dostat někam hodně daleko. Ovšem pozor na piráty.

10. Další veřejné budovy

Sem patří např. sídla gild, magických škol, různých akademií, dále lázně, nevěstince, úřady, tržnice a chrámy. Například vykoupat se občas potřebuje každý.

MÍSTO V BATOHU

Záleží hlavně na tom, jakou má ona konkrétní postava sílu a kolik toho tedy unese. Ale počet míst v inventáři je omezený. Co s tím?

1. Svitky

Svitky zase tolik neváží, ale mít jich u sebe moc je zbytečnost. V Blade knihy nejsou, zato později si můžete koupit u vetešníka prázdný svazek a psací potřeby a svitky si jednoduše přepisovat. Pak originál zahoďte nebo prodejte. V knize se i lépe orientuje.

2. Klíče

Občas se nějaký ten klíč najde a třeba ho nakonec ani nepotřebujete, ale pořád je to dilema. Mám ho zahodit, nebo ne? U vetešníka je k dostání kroužek na klíče (říká se tomu i svazek klíčů), na který se dají všechny ty klíče nasadit a pořád vám zabírají jen jedno místo.

3. Válečná kořist

Při procházení různými místy se sem tam najde nějaká truhlice plná třeba zbraní nebo jedů. Obvykle není dost sil nebo místa pobrat všechno. To ale není nutné. Berte jen drahé věci a ty, které by se vám mohly hodit, např. jedy vám pomůžou při boji. Pozor na přetížení. Dobrá věc je opasek síly, který vám ji zvýší o 5 bodů. Dají se občas najít v magických věžích nebo trpasličích dolech.

4. Jídlo

Pokud jsou vaši lovci úspěšní a nemusíte si dělat starost o jídlo, nezapomeňte občas mrknout do inventáře. Ulovená zvěř se v podobě balíčků jídla ukládá do batohu první postavy ve skupině. Nezapomeňte je sem tam spravedlivě rozdělit, může se stát, že ten první bude mít čtyřicet jídel a ostatní pěkný hlad. Navíc dojde k přetížení a vy si až v boji všimnete, že postava je tak naložená, že nemůže bojovat. Jídlo se automaticky nerozděluje. Pokud máte dost, nemusíte nějaký čas posílat nikoho na lov.

5. Rozdělení věcí

Kdo by měl co nosit? To je snad jasné - slabé postavy spíše byliny a malé předměty, siláci třeba ukořistěné zbraně. Nemá smysl např. trpaslíkovi zaskládat všechna místa bylinkami, když má ještě 400 uncí volných. Naopak mágovi strčíte do batohu železný štít a tomu se podlomí kolena.

KOMENTÁŘE


Přidat komentář

23.07.2009, 17:48:15 - [mailto] Honza (web) napsal(a):

[comment]Pokud si chcete nahrát postavičky do dalšího dílu trilogie a nechcete přijít o peníze (které se tak sníží na minimum), tak si před skončením hry nakupte co nejvíce drahých hub. Hub můžete naskládat na sebe kolik chcete (alespoň v prvním dílu se mi to podařilo), ale vždy jich dejte maximálně 99 na jedno místo. Mohlo by se vám totiž stát (tak jako mně), že místo těch stovky hub vám zůstane jenom jedna. No, a v dalším díle stačí houby akorát prodat... a máte peníze zpátky [smile]

[Na začátek stránky] [Zpět na index]
 
Design by Xeon.cz © 2005 - 2023