Prohlížeč - Pravidla [window][náhled][close]
[window][viewer][close]
[obrázek] [obrázek]

 
[kalendář]


Je Den trhu,
5. Hesinda (podzim) roku
47 Hala,

hodina a minuta .
--- Navigace ---


--- Menu ---

 
[Pravidla]

Pravidla

Něco málo o verzi pravidel a jejich vzniku.

PRAVIDLA

DSA SAPHIR EDITION
PRAVIDLA PRO DAS SCHWARZE AUGE

od Andrease Johna

Spoluautoři: Mark Wachholz, Torsten Basedow a Florian Sachtleben
Ilustrace: Simone Block, Jens Haller, Helena Keller, Kathrin Ludwig, Eva Zimmermann a Andreas John
Srdečné díky za kritiku a podněty: Manuel Feistel, Christian Jeub, Benjamin Misja a Rudolf Schmidt.


Verze 0.5f
(25. 09. 2006)

© 2002-2006 by Alveran-Team
Disclaimer

www.alveran.org

Po deseti letech, na podzim roku 2001 a právě před herním veletrhem v Essenu, vzniklo nově přepracované vydání systému pravidel Černého oka. Mezitím vyšla 4. edice za účelem přizpůsobit pravidla DSA aktuální atmosféře v oblasti her na hrdiny. Nebyl to jen pokus opravit dávno známé nedotaženosti a nevýhody v pravidlech, ale současně založit bezchybný nový standard systému tvorby postav pro DSA.

DSA4 Basisbox byl vesměs fanoušky přijat velmi pozitivně. Měli bychom ocenit práci autorů a designérů, přece jen se jim částečně podařilo oprášit tento systém her na hrdiny. Avšak při přesnějším pozorování nepochybně zjistíte, že - kdovíproč jako vždy – šance stvořit ve 4. edici skutečně plně konzistentní pravidla byla promarněna. To, co v „Basisbox“ ještě fungovalo, bylo odsunuto v květnu 2002 s vydáním rozšíření Schwerter & Helden (Meče a hrdinové) téměř na hranici. Bylo převzato nejen kvůli totálnímu přepracování mnoha starých pravidel. Ne vždy do detailu promyšlená nová pravidla byla podepřena armádou nových výjimek, kterým by se určitě bylo možné vyhnout při dostatku času a kapacit. S podobnými problémy se mohla poprat i následující rozšíření magických pravidel Zauberei & Hexenwerk (Kouzelnictví a čarodějnictví) z roku 2002 a závěr nové edice Götter & Dämonen (Bohové a démoni).

Das Schwarze Auge se vždy prosadilo spíše detailně vykresleným světem než inovacemi pravidel. K napsání pravidel DSA Saphir Edition, které nyní leží před vámi, nás vedla snaha vytvořit pravidla kompatibilní s DSA4, s jasnou hlavní strukturou, nezbytným zjednodušením průběhu zkoušek a přesunem speciálních herních situací. Chtěli jsme tím položit základ snadnému, efektivnímu a napínavému hraní ve světě Aventurie. Stejně jako každý velký projekt, stojí i DSA Saphir Edition teprve na začátku. Doufáme ale, že naše nápady a návrhy se stanou základním kamenem, na němž bude možné v dohledné době dospět k hernímu systému odpovídajícímu současným požadavkům.


Nejdříve upozornění: nechte si dvacetistěnné kostky. Tato pravidla jsou ze zásady založena na důležitých součástech DSA4. Vlastnosti, výhody a nevýhody, talenty, specializace, kouzla a liturgie se změnily pouze tam, kde to bylo nevyhnutelné kvůli splynutí s novými pravidly. Vaše vytvořené postavy můžete snadno přizpůsobit Saphir Edition. Byla zachována dřívější podoba tabulek cen za talenty a vlastnosti, my jsme je pouze srovnali a rozšířili.


Kostky jsou rozhodujícím a napínavým prvkem Saphir Edition. Budete potřebovat dva druhy kostek: dvacetistěnnou k20 a šestistěnnou k6. K20 se bude hodit při provádění zkoušek, při házení událostí nebo hodu na štěstí při sázení. K6 je druh pomocné kostky a používá se např. k výpočtu poškození zbraně v boji nebo při menších náhodných příležitostech.


V jednotlivých kapitolách jsou nejdříve představena základní pravidla nutná ke hře. Ta byla doplněna kvůli možnosti rozšířených pravidel. Pro všechny pravidlofily nabízíme celou řadu tabulek k jednotlivým talentům a detailní návrhy scénářů. Nechceme ale vydávat jen haldy čísel. Plánujeme popisy všech herních talentů s informacemi z Aventurie, instrukcemi k jejich podobě ve hře, orientační pomoc pro PJ a možnosti specializace.

DSA Saphir Edition ovšem nemůže a ani nemá nahradit publikace FanPro, ale pouze nabídnout podněty, jak upravit rychlost a eleganci průběhu hry.


Máme před sebou ještě spoustu práce, nyní jen zbývá probudit zájem a zvědavost. Projekt začal v listopadu 2001 a dále se rozvíjí stejně jako tato pravidla. Všechny texty musejí samozřejmě ještě projít kontrolou. Budeme vděční za každou kritiku a postřeh, ale uvítáme i dotazy, které znamenají, že pravidla nejsou ještě dokonale formulována. Na stránkách www.alveran.org naleznete pravidelné updaty a naše informace o současném stavu věci. (pozn. překl.: v němčině)


O SAFÍRU...

Safír je odedávna považován za jeden z nejtajuplnějších a nejmnohoznačnějších drahých kamenů. Podle lidové tradice je prý nebe obrovským modrým safírem, do něhož je vestavěn svět – obraz, který se zdá být bez poskvrny v dokonalém safíru barvy nejčistší modři. Tento drahý kámen je možno nalézt ve všech odstínech nebe, od temně modrého večerního po zářivou střední modř krásného letního dne, od průsvitné šedomodré vzdálených obzorů až ke hrám světla hýřícího barvami při západu slunce ve žluté, růžové, oranžové a purpurové. Říká se, že každý safír je kousíčkem nebe, na jehož druhé straně a možná ne tak daleko občas sídlí mocní bohové...


KOMENTÁŘE


Přidat komentář

[Na začátek stránky] [Zpět na index]
 
Design by Xeon.cz © 2005 - 2017