Prohlížeč - Kouzla [window][náhled][close]
[window][viewer][close]
[obrázek] [obrázek]

 
[kalendář]


Je Den ohně,
5. Travia (podzim) roku
47 Hala,

hodina a minuta .
--- Navigace ---


--- Menu ---

 
[Kouzla]

Kouzla

Kouzlo můžete seslat pomocí výše zobrazené ikonky, pravým kliknutím na herní plochu a výběrem z menu, nebo v boji jako jednu z možností, co můžete udělat (pokud samozřejmě tato postava magii ovládá a má dostatek bodů pohybu.)


Kouzla jsou rozdělena do skupin podle svého působení. Pod názvem kouzla naleznete typ postavy, která ho obvykle ovládá, potřebné kladné vlastnosti postavy, počet potřebných magických bodů a popis jeho působení.


Názvy jsou převzaty z oficiálního překladu Stínů nad Rivou, za nimi v závorce najdete verzi překladu J. Stova z předchozích dílů (stáhnutelný zde).

ANTIMAGIE (ZLOMIT KOUZLO)

Ovládnutí (Dominaci)

Toto kouzlo sejme z vašeho hrdiny prokletí, jež ovlivňuje jeho chování a myšlení.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: proměnné (8-20)

Destructibo (Destrukci)

Toto kouzlo zničí magické předměty.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/MO/ZR
Počet magů: proměnné (5-50)

Gardianum (Strážce)

Vytvoří ochranný štít, jež zabrání většině magických útoků (jako je Fulminictus nebo Ignifaxius). Užitečné kouzlo při souboji.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: IN/CH/SL
Počet magů: volitelné

Přeludy (Iluzi)

Na malém prostoru zruší všechny iluze. Používá se v souboji proti fiktivním nepřátelům.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: (úroveň nepřítele - úroveň mága) x 2, minimálně 5

Přeměna (Transformaci)

Pokud byl jeden z vašich hrdinů v něco přeměněn, řekněme v muchomůrku, toto kouzlo mu vrátí jeho původní podobu.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/MO/CH
Počet magů: proměné (5-50)

OVLÁDNUTÍ

Pouta a okovy (Koule a řetěz)

Znemožní oběti utéct pryč. Užitečné hlavně v souboji.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/SL
Počet magů: 12

Bambaladam

Zasažený věří, že ten, kdo kouzlo použil, je jeho přítel. V souboji způsobí, že protivník přestane útočit.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: IN/CH/CH
Počet magů: 8

Zlý pohled (Ďáblovo oko)

Způsobí, že protivník bojuje s vlastími druhy.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/CH/CH
Počet magů: 8

Velká touha (Velká potřeba)

Toto kouzlo způsobí u zasaženého takovou ohromující touhu po osobě či objektu, že jsou jeho útoky slabší, nebo úplně opustí bojový prostor.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 8

Zmatení (Zmatek)

Toto kouzlo zmate nepřítele tak, že není schopen naplno bojovat.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: MO/MO/CH
Počet magů: 8

Pán zvířat

Toto kouzlo zkrotí zvířata tak, že přestanou útočit.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/OD/CH
Počet magů: závisí na typu nepřítele

Horriphobus

Vyvolá u protivníka takový strach, že může utéct z boje.
Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/IN/CH
Počet magů: 7

Magická loupež

Vezme zasaženému magickou energii, kterou lze použít pro další kouzla.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/MO/SL
Počet magů: 6

Respondami

Přinutí zasaženého mluvit pravdu. Šikovné na zjištění skutečných záměrů NPC postavy.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 5

Dobromyslnost (Pokora)

Toto kouzlo pomáhá krotit divoká zvířata. Předchází budoucím útokům.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/CH/CH
Počet magů: závisí na typu nepřítele

Somnigravis (Ospalost)

Uspí oběť. V případě útoku na ni se však probudí.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/CH
Počet magů: 8

Tanec (Tancuj)

Přinutí zasaženého tancovat, takže není více schopen boje.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/MO/CH
Počet magů: 6

DÉMONOLOGIE

Vzkypělá krev (Krev a strach)

Přivolá nižší démony na pomoc družině v boji. Někdy se ale mohou přidat k opačné straně.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/OD/CH
Počet magů: proměnné (13-33)

Vyhnat duchy

Toto kouzlo zažehná menší duchy a přízraky, jako je třeba poltergeist.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/OD/CH
Počet magů: 13

Vyvolej duchy

Umožňuje vyvolat menší duchy pro splnění malých úkolů.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/OD/CH
Počet magů: 11

Heptagon

Vyvolá rohaté démony, kteří pak pomáhají v boji. V průběhu mohou ale přejít na opačnou stranu.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/OD/CH
Počet magů: proměnné (13-37)

Vyvolej vrány

Vytvoří imaginární hejno vran, které pak dorážejí na nepřítele.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/CH/CH
Počet magů: 13

Skeletarius

Vytvoří ze zabitých nepřátel zombie, jež pomáhají družině v boji.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/OD/CH
Počet magů: 15

ELEMENTY

Volej elementála

Vyvolá nižší přízraky (např. ohnivý přízrak) na pomoc při boji.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: OD/MO/CH
Počet magů: 13-18

Nihilatio

Zruší gravitaci kolem postavy, jež kouzlo použila.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/SL/SL
Počet magů: poloměr x 5

Solidirid

Vytvoří duhově zbarvený most, maximálně 50 kroků dlouhý.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: IN/OB/SL
Počet magů: délka x 2

POHYB

Akceleratus

Zdvojnásobí sílu útoku a přidá body pohybu postavě, jež kouzlo použila.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/OB/SL
Počet magů: 7

Foramen

Toto kouzlo otevírá zámky všech druhů, např. na dveřích nebo truhlách.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/MO/ZR
Počet magů: 6

Motorikus

Toto kouzlo umožňuje pohybovat malými objekty bez jediného dotyku.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/ZR/SL
Počet magů: proměnné (5-20)

Beze stopy (Bez trasy)

Umožňuje postavě, jež kouzlo použila, pohyb bez zanechání stop (důležité v jeskyni v blízkosti nepřátel).

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: IN/OB/OB
Počet magů: 7

Teleportace

Umožní vaší skupině přemístění na známé místo. Je to těžko naučitelné kouzlo. Nemusí se podařít v každé jeskyni či městě.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/SL/SL
Počet magů: proměnné, závisí na vzdálenosti (10-50)

Jít po ledu (Chod po ledu)

Umožňuje postavě, jež kouzlo použila, jít nějakou dobu po zmrzlém povrchu stejně bezpečně jako po pevné zemi.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/ZR/SL
Počet magů: (herní kola x 3) + 5

LÉČENÍ (UZDRAVOVÁNÍ)

Balzám (Roondův balzám)

Magické body léčitele jsou přeměněny na životní body pacienta. Toto kouzlo může zachránit život hrdiny při boji.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: OD/IN/CH
Počet magů: volitelné (nejméně 7)

Čarodějná slina (Slina čarodějky)

Podobné kouzlo jako balzám, ale s různými účinky při použití proti jedu, nemocem či zraněním. Čarodějná slina má stejný význam v boji jako balzám. Nemůže být použito na osobu, jež kouzlo vyřkla.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: IN/CH/ZR
Počet magů: volitelné (2 magy = 1 život)

Jasný a čistý (Čilý a zdravý)

Slouží k odstranění jedu z těla. Vyléčí postavu otrávenou v boji. Nevrátí však životní body.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/MO/CH
Počet magů: záleží na osobě

Uklidni tělo (Uzdrav tělo)

Umožní postavě, na niž bylo kouzlo použito, usnout příští noc hlubokým a léčivým spánkem. Nabízí plnou obnovu energie za jedinou noc.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/SL
Počet magů: 7

Léčit zvířata (Uzdrav zvíře)

Toto kouzlo léčí zraněná zvířata. Přemění magické body postavy, jež kouzlo použila, na životní body zvířete.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/IN/CH
Počet magů: volitelné (1 mag = 1 život)

JASNOZŘIVOST

Orlí oko (Orlovo oko)

Toto kouzlo zvýší vnímavost postavy a její bojové hodnoty.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/IN/ZR
Počet magů: 5

Analýza (Analyzuj)

Toto kouzlo umožní postavě, jež jej použila, analyzovat druh magického předmětu.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/MO/IN
Počet magů: 10

Vlastnosti (Atributy)

Odhalí protivníkovy vlastnosti. Užitečné při souboji, kdy hrdina chce vědět, proti komu stojí.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 7

Exposami

Zjistí skutečný počet nepřátel a ukáže je na mapě (zda všechny, záleží na tom, jak moc tohle kouzlo ovládáte). Menší, spíše neškodná monstra jsou vidět jako zelené body, nebezpečnější protivníci jsou zelení se znaménkem + a mimořádně nebezpeční nepřátelé mají zelené vyplněné kroužky.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/MO/IN
Počet magů: 5

Odem Arcanum

Zjeví magickou auru objektu (pokud ten objekt nějakou má, samozřejmě).

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 5

Penetratum (Penetrating)

Toto kouzlo slouží k nalezení cesty v neznámých místnostech. Umožňuje pohled skrze zdi a orientaci v neznámém teritoriu.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/MO/MO
Počet magů: 5

Vnímavost (Citlivost)

Umožní postavě, jež kouzlo použila, zjistit skutečné myšlenky svého protějšku.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 5

ILUZE

Chameleon (Chamenelovost)

Kouzlo umožní postavě, jež jej použila, se zamaskovat tak, že ji neuvidí většina nepřátel. Funguje tak dlouho, dokud se postava nepohne.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: IN/CH/OB
Počet magů: 5

Duplicatus (Duplikate)

Vytvoří imaginárního dvojníka postavy, jež kouzlo použila. Bude obtížnější ji zasáhnout.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/CH/OB
Počet magů: 8

Kamufláž

Postava, jež kouzlo použila, bude všem připadat jako dítě, což jí umožní skrýt svou skutečnou podstatu.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: MO/CH/OB
Počet magů: 6

Uzel čarodějky

Vytvoří imaginární bariéru, jež je neprůchodná pro protivníky. Neodráží však šípy, kopí atd.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 4

BOJ

Blesk (Blesky)

Oslepí nepřítele magickým světlem. Slepý nepřítel je dezorientován a nemůže dál bojovat. Kouzlo trvá, dokud na něj nezaútočíte.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/IN/OB
Počet magů: 5

Ecliptifactus (Síla temna)

Oddělí magický stín od postavy, jež kouzlo použila. Ten pak bojuje na její straně.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/MO/SL
Počet magů: (2 x úroveň) + 5

Rez (Lámání železa)

Způsobí rychlé zreznutí protivníkovy zbraně. Kouzelník ale musí stát vedle něj.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/CH/OB
Počet magů: 5

Fulminictus

Magická střela způsobující různá zranění nepříteli, aniž by byla zastavena jeho brněním.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/OB/SL
Počet magů: různé (1 mag = 1 bod zranění)

Ignifaxius

Ohnivá střela obrovské energie. Její síla závisí na zkušenostech postavy, jež ji použila, může být také od ní ovládána.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/OB/ZR
Počet magů: různé (1 mag = 1 bod zranění)

Plumbumbarum

Zbraně protivníka budou těžké jako olovo, bude těžší útočit a bránit se.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: CH/OB/SL
Počet magů: 5

Koště hrůzy (Koště teroru)

Koště čarodějnice se stane nezávislé a začne samo útočit na nepřátele.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/IN/CH
Počet magů: 4

Berserk (Síla teroru)

Přivede zasaženého do stavu zuřivosti, ve kterém se síla a útočnost zvýší, ale obranyschopnost se sníží.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/IN/CH
Počet magů: různé (3-22)

Přesné oko

Vytvoří magickou čáru od postavy, jež kouzlo použila, k cíli, takže míření bude přesnější.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: IN/OB/ZR
Počet magů: 5

KOMUNIKACE

Oko čarodějky

S pomocí tohoto kouzla může čaroděj rozpoznat každého jen pohledem do očí. Kdokoliv jiný, kdo toto kouzlo použije, může stejně snadno vypátrat čarodějnice.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: IN/IN/CH
Počet magů: 2

Necropathia

Umožní postavě, jež kouzlo použila, se spojit s duchy mrtvých hrdinů. Je to cesta, jak pro zbytek družiny získat informace.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/MO/CH
Počet magů: 11

PROMĚNA (TRANSFORAMCE)

Orel, vlk

Umožní postavě, jež kouzlo použila, vzít na sebe zvířecí podobu. Zvíře však nemůže být menší než krysa a větší než kůň.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: OD/IN/OB
Počet magů: 7

Arcano

Zvýší odolnost vůči magii postavy, jež kouzlo použila. Je to výhodné při boji s protivníky používajícími magii.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/MO/CH
Počet magů: 7

Kouzelné brnění

Vytvoří magické brnění o síle až 9 dalších bodů.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: IN/OB/SL
Počet magů: 1 mag = (úroveň brnění - body) x (úroveň brnění - body)

Zvyš odvahu

Zvýší odvahu o několik bodů.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/CH/CH
Počet magů: 7

Zvyš moudrost

Zvýší moudrost o několik bodů.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/OD/SL
Počet magů: 7

Zvyš charismu

Zvýší charismu o několik bodů.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/ZR
Počet magů: 7

Zvyš zručnost

Zvýší zručnost o několik bodů.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/OB
Počet magů: 7

Zvyš obratnost

Zvýší obratnost o několik bodů.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: 7

Zvyš intuici

Zvýší intuici o několik bodů.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/SL
Počet magů: 7

Zvyš sílu

Zvýší sílu o několik bodů.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/MO/CH
Počet magů: 7

Spoutej oheň (Ohnivá kletba)

Způsobí, že postava, jež kouzlo použila, lépe přijme oheň, dračí dech a kouzlo Ignifaxius.

Vhodná postava: Čaroděj
Související vlastnosti: OD/OD/SL
Počet magů: 7

Mutabili (Mutace)

Toto kouzlo vytvoří chiméry. Potřebné alchymistické přísady se nenachází v severních zemích Arkánie.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/OB/SL
Počet magů: 50

Paralýza

Paralyzuje zasaženého protivníka. Po zbytek boje již není nebezpečný (když ale bitva trvá dost dlouho, může to rozchodit).

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: IN/CH/SL
Počet magů: 13

Salander (Salother)

Přemění zasaženého ve hřib.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/IN/CH
Počet magů: (magické body - soupeřova odolnost vůči magii) x 3, minimálně 25

Moře a řeka (Podlaha oceánu)

Umožní postavě, jež kouzlo použila, a jejím druhům dýchat pod vodou.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: OD/MO/CH
Počet magů: (počet kol x 7 x počet lidí ve skupině) : 2

Visibili (Neviditelnost)

Postava, která kouzlo použila, je neviditelná a může tak prozkoumat jeskyni, aniž by byla spatřena nepřáteli.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/MO/OB
Počet magů: počet kol x 5

TRANSMUTACE

Abveneum

Toto kouzlo obnoví zkažené nebo otrávené jídlo.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/MO/ZR
Počet magů: 5

Aeolitus

Vytvoří malý vánek.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/SL
Počet magů: 5

Hoř

Zapálí hořlavý materiál. Např. lze zapálit pochodeň bez použití křesadla a troudu.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/MO/SL
Počet magů: proměnné (1-20)

Claudibus

Magicky zamkne dveře a ostatní zámky na určitý čas.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: MO/ZR/SL
Počet magů: (úroveň kouzla + úroveň mága) x 2

Temnota

Zakryje temnotou nejbližší okolí postavy, jež kouzlo použila. V boji sníží šance na útok jak soupeře, tak i samotné postavy.

Vhodná postava: Druid
Související vlastnosti: MO/MO/ZR
Počet magů: 3

Mrzni

Přemění prchavý tekutý materiál do pevného stavu.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/MO/SL
Počet magů: 5

Fiat lux

Vytvoří magický zdroj světla, svítící jako pochodeň v ruce postavy, jež kouzlo použila.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/MO/ZR
Počet magů: ?

Roztav se (Rozpusť pevné)

Umožní každý neživý materiál lehko tvarovat.

Vhodná postava: Mág
Související vlastnosti: OD/MO/SL
Počet magů: 1

Silentium (Ticho)

Kolem postavy, která kouzlo použila, nejsou slyšet žádné zvuky.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/MO/CH
Počet magů: 5

Řev bouře (Zavolej bouři)

Vytvoří ochrannou zónu před vichřicí kolem postavy, jež kouzlo použila.

Vhodná postava: Elf
Související vlastnosti: MO/CH/SL
Počet magů: 5

OBŘADY S KOUZELNÝMI HOLEMI (HŮLKOVÉ RITUÁLY)

Těmito rituály můžete svou magickou hůl značně vylepšit a zároveň s ní i své šance na přežití. Nejlepší je nějaké klidnější místo, třeba hostinec. Zkoušejte to pouze tehdy, pokud máte plnou magenergii.

1. obřad

Při něm se magická hůl stane nezničitelnou a je připravena pro naplnění kouzly. Každý mág začíná hru s holí v tomto stavu a ta jej doprovází celou hrou.

2. obřad

Po úspěšném dokončení tohoto obřadu může být hůl použita jako nezhasínající pochodeň. Hodí se v temných místnostech, jeskyních a podzemních prostorách. S tímto stavem hole není potřeba mít jakýkoliv jiný zdroj světla.

Počet magů: 23

3. obřad

Tímto obřadem mohou mágové přeměnit svou hůl na provaz 10 kroků dlouhý. Provaz se zachytí sám za jakýkoli výstupek, hák apod. Hůl bude pokaždé automaticky použita jako provaz, když ho bude zapotřebí.

Počet magů: 19

4. obřad

Tento obřad umožňuje mágovi uchovat 2 magické body pro jakékoli pozdější kouzlo. (Každé kouzlo však stojí minimálně 1 mag.)

Počet magů: 27

MEDITACE

I meditování se doporučuje na klidnějších místech. Je to vlastně schopnost přeměnit životní body na magenergii. Druid, elf nebo čarodějnice k tomu potřebují bylinku thonnyst, mágové to zvládají i bez něj. Při tíživém nedostatku magenergie se může hodit, ale nepřežeňte to!


KOMENTÁŘE


Přidat komentář

[Na začátek stránky] [Zpět na index]
 
Design by Xeon.cz © 2005 - 2017